De cele mai multe ori suntem intrebati cu ce anume plus valoare poate veni o societate de recrutare intr-un proces de selectie si recrutare. Cuvintele si explicatiile pot fi diferite si diversificate, dar nu o sa discutam despre acestea acum, in schimb vom exemplifica.

In urma cu doua luni, unul dintre partenerii nostri, aflat intr-o expansiune continua a luat decizia sa acceseze serviciile noastre.

Primul pas a fost sa sa discutam cu partenerul nostru si sa oferim toata informatia pentru ca acesta sa poata intelege diferenta dintre recrutarea prin agentie si recrutarea efectuata direct de angajator. In cazul nostru, procesul urmeaza aceiasi pasi standardizati (teste, interviuri structurate, evaluare psihologica, etc.) si se concentreaza mai mult pe abilitatile soft, recrutarea efectuata direct de angajator este particularizata, cu teste specifice si interviuri cu managerii cu care candidatul ar putea lucra. Agentia de recrutare se plaseaza mereu neutru, intre candidati si client, avand ca obiectiv gasirea celui mai bun candidat pentru job-ul respectiv. Rezultatul final este oferit angajatorului utilizand metodologia si conceptul assessment center, unde candidatul trebuie sa isi puna in valoare absolut toate abilitatile si competentele necesare obtinerii postului..

Dar sa trecem la fapte, iar in cele ce urmeaza va vom prezenta studiul de caz pentru a intelege mai bine structura unui process de recrutare efectuat de catre o agentie de recrutare. Angajatorul (managerul de department) de cele mai multe ori este supus unui stres permanent, stres generat de dorinta de a aveam intotdeauna toate pozitiile ocupate si in cele mai frecvente cazuri, interviurile sunt efectuate intr-un mod rapid si ghidat de aceasta necesitate.

In cazul de fata , activitatea de recrutare, executata cu impartialitate de catre societatea noastra a condus la urmatarele cifre:

recrutare

 

Aceste date reflecta pas cu pas intregul proces de recrutare incepand cu atragerea candidatilor, numarul de interviuri efectuate, numarul de candidati selectati pentru a doua-a etapa de interviuri si rezultatul final. Succesul a fost setat de catre rata de acceptare a pozitiei in cauza si modul in care candidatii selectati s-au integrat in colectiv. In cazul de fata rata de success masurata a fost de 100%, angajati perfect compatibili cu postul.

Concluziile finale reflectate de catre acest studiu de caz au ca rezultat atingerea scopului procesului de recrutare, respectiv a gasi persoana cea mai potrivita pentru o anumita pozitie intr-o organizatie astfel incat persoana sa se integreze rapid in companie, sa fie satisfacuta de munca depusa si sa isi doreasca sa se dezvolte in cadrul organizatiei.