Heineken Romania​

Heineken Romania

Heineken România și-a consolidat rețeaua națională de distribuție prin implementarea unui sistem automat de planificare a comenzilor și optimizare a rutelor de distribuție

PROVOCAREA

Pentru a ajunge de la nivel de producție la clientul final, Heineken utilizează servicii de logistică de la cei mai mari distribuitori de băuturi la nivel național, precum Bere Băuturi București, Kara Distribution, Nitela, SaLF, Amigo&Intercost, Farel Impex, Prosonic, West Beverages și alții.

În trend cu politica globală Heineken de a asigura servicii de calitate, Heineken România păstrează o relație strânsă cu distribuitorii săi și investește atât în dezvoltarea rețelei de distribuție cât și

în dezvoltarea capacității de operare a distribuitorilor săi.

Marea provocare în acest segment a fost căutarea unor soluții tehnologice inovative
care aplicate la fiecare distribuitor în parte să îmbunătățească
procesul de distribuție și să ajute deopotrivă distribuitorul să livreze
mai bine, mai repede și mai ieftin, rezultând o creștere a capacității și calității distribuției, cât și în final pe Heineken prin creșterea consumului și a gradului de satisfacție a clientului final.

 

SOLUȚIA

După o selecție amănunțită, Heineken a ales soluția FleetMaster ca fiind cea mai potrivită soluție și singura care poate face față provocărilor legate de distribuție.

Soluția FleetMaster, în varianta sa Enterprise, împreună cu modulele Route Optimization, Dispatch, Communication, Business Intelligence și ERP/API Integration, formează un sistem TMS (Transport Management System) + FMS (Fleet Management System) complet și reprezintă unealta supremă în gestionarea activității de distribuție.

Cu algoritmi proprii de optimizare a alocării comenzilor pe mașini, a încărcării mașinilor și a rutării optime (ținând cont de toți parametrii posibili: trafic, intervale de livrare, timp de descărcare, caracteristici vehicule, etc.), și cu sistemul de comunicare cu șoferii, dispecerizare și management al flotei, FleetMaster aduce o reducere maximă de costuri, fluidizează întreg procesul de distribuție și asigură un control total asupra activității.

 

IMPLEMENTAREA

Într-o perioadă de 12 luni, FleetMaster a fost implementat la 8 dintre distribuitorii principali la nivel național, însumând aproximativ 500 vehicule și acoperind toate județele țării.

Deși fiecare distribuitor are propriul său sistem de lucru, propriile flote cu caracteristici unice și un mod de lucru distinct, implementarea FleetMaster s-a făcut cu succes, asigurându-se legătura cu sistemele ERP, CRM, WMS și SFA precum și dotarea vehiculelor cu echipamente de monitorizare GPS și tablete pentru comunicație bidirecțională

Comenzile sunt preluate in mod automat din sistemul ERP al clientului, sunt planificate pentru încărcare și rutate în mod optim în FleetMaster, rutele finale fiind returnate în sistemul ERP pentru pregătirea documentelor de transport și transmise în timp real șoferilor pe tablete pentru navigație door to door.

Livrarea comenzilor este urmărită în sistem live și raportată în sistem comparativ cu ruta stabilită, existând în acest fel un control real al livrărilor cu status raportat atât de sistemul GPS cât și de către agentul livrator.

 

REZULTATUL

Conform așteptărilor și simulărilor efectuate anterior, pentru fiecare dintre distribuitori s-a constatat o îmbunătățire substanțială a serviciului de livrare precum și o reducere importantă a costurilor.

Principalele rezultate, estimate și obținute în urma implementării proiectului FleetMaster sunt:
Reducerea numărului de km parcurși, și implicit al costului cu combustibilul, cu până la 30%;
Reducerea numărului de vehicule utilizate cu până la 25%;
Reducerea timpului destinat planificării și a personalului implicat cu 80%;

Reducerea timpului destinat operațiunilor de facturare și emitere documente transport cu până la 50%;
Reducerea ratei de comenzi nelivrate datorită adreselor negăsite cu 100%;
Alinierea salariilor șoferilor la un nivel de bază, fără separație bazată pe subiectivitatea cunoașterii unei arii de livrare;
Informarea clienților despre ora estimată de livrare;
Transparență și informare la nivel de management asupra tuturor costurilor și realizarea KPI-urilor propuse: cost/km și cost/kg cât mai mic.

 

Descarcă studiul de caz
Setări Confidențialitate
Acest site utilizează cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor.